partnership Alpine A290 banner

Alpine A290

Un parteneriat pe măsura Michelin

Pentru a duce mai departe agilitatea caracteristică a modelului A110 și condusul de plăcere a viitoarei mașini electrice de oraș A290, Alpine Cars a apelat la Michelin pentru a dezvolta anvelopele pentru primul dintre modelele "Dream Garage" ale mărcii. Philippe Mérimée, responsabilul cu manevrabilitatea și manipularea la Alpine, și Frédéric Brigaud, Technical Account Manager la Michelin pentru Alpine, vorbesc despre asocierea aproape fantezistă a celor două companii.

The tyres on the Alpine A290 are designed by Michelin | Renault Group

Fiind singurul punct de contact dintre un vehicul și drum, anvelopele joacă un rol esențial în determinarea calităților dinamice ale oricărui autovehicul. Acestea au un rol și mai important atunci când vine vorba de mașini sport precum A110. Prin urmare, Alpine nu a avut nicio ezitare atunci când a început să planifice viitorul A290.

O asociere pe termen lung, bazată pe inovație

Parteneriatul care există astăzi între cele două companii este cu atât mai mult justificat cu cât urmează olungă tradiție care datează din anii 1960, într-o perioadă în care Michelin era devotată în dezvoltarea tehnologiei radiale care revoluționa lumea anvelopelor. Echiparea monoposturilor Alpine de Formula 3, care dispuneau de suspensii reglabile, a contribuit la perfecționarea conceptului și la eliminarea fenomenului de desprindere la viteză mare, care împiedica munca inginerilor Michelin.

Partnership Alpine A290 electric city car

Anvelopele pentru automobilul urban 100% electric Alpine A290 au fost dezvoltate de Michelin în cadrul unui parteneriat exclusiv.

De atunci, cele două companii au continuat să colaboreze îndeaproape, atât în domeniul automobilelor de serie, cât și în cel al sporturilor cu motor. Primele anvelope slick de curse au fost introduse de Michelin cu modelul Alpine, la Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1967. Ideea a fost imediat preluată de Formula 1! Tot cu Alpine și Michelin, tehnologia radială a triumfat pentru prima dată în Campionatul Mondial de Raliuri (în 1973) și la Le Mans (1978).

Având în vedere succesul mai recent al modelului A110, nu exista niciun motiv pentru a nu extinde colaborarea sub forma unui parteneriat exclusiv. „Valoarea asocierii noastre provine din faptul că a făcut posibilă punerea bazelor unui proiect de dezvoltare comună autentic încă din primele etape”, subliniază expertul în materie de manevrabilitate al Alpine, Philippe Mérimée.

Viitorul Alpine A290: Trei anvelope MICHELIN personalizate cu marcaj exclusivist

Alpine A290: O gamă cu trei anvelope specifice de 19 inci

A290 va dispune de o gamă de trei anvelope marcate pe jantele sale de 19 inci:

  • MICHELIN Pilot Sport EV: o anvelopă de vară sportivă cu eficiență energetică optimizată prin rezistență redusă la rulare, care combină aderența, longevitatea și autonomia.
  • MICHELIN Pilot Sport S5: cea mai sportivă anvelopă de vară concepută pentru a pune în evidență potențialul modelului A290 atât pe carosabil umed, cât și uscat. O anvelopă de performanță disponibilă exclusiv ca dotare originală.
  • MICHELIN Pilot Alpin 5: o anvelopă de iarnă care oferă un nivel ridicat de aderență pentru a face față variilor condiții de iarnă, în special pe vreme rece și nefavorabilă și pe carosabil umed sau acoperit cu zăpadă.
MICHELIN tyres for the new Alpine A290

Echilibrul perfect și specificațiile vehiculelor electrice: provocarea A290

Fiecare dezvoltare da unei anvelope este o adevărată provocare, cu atât mai mult în cazul unui vehicul electric. Acesta trebuie să garanteze autonomia și să ia în considerare o nouă distribuție a greutății combinată cu un cuplu mare și instantaneu. Cu o lungime de 3,99 metri, Alpine A290 combină caracteristici care îi permit să atingă noi limite. Ampatamentul scurt favorizează agilitatea, în timp ce calea de rulare mai largă sporește stabilitatea, în special la frânare. Șenilele mai late permit, de asemenea, creșterea secțiunii transversale a benzii de rulare cu peste 15%, până la 225 mm lățime, mărind astfel contactul suprafeței cu solul.

Anvelopele MICHELIN dezvoltate în comun pentru A290 țin cont de acești noi parametri pentru a maximiza performanța mașinii. Au fost necesari doi ani de dezvoltare pentru a găsi formula perfectă.

Marcajul exclusiv "A29" dezvoltat de Michelin pentru Alpine A290

Marcajul anvelopei A290 va fi "A29". Astfel, clienții vor avea exact aceeași performanță atunci când își înlocuiesc anvelopele: un echilibru perfect între siguranță, autonomie, manevrabilitate, durabilitate, confort și acustică.

Dimensiunile anvelopelor, o decizie comună

„Dimensiunea anvelopelor este fundamentală pentru atingerea nivelurilor necesare de performanță dinamică, rezistență, masă, autonomie și eficiență energetică”, spune Frédéric Brigaud, directorul tehnic de cont al Michelin pentru Alpine.

Alegerea pentru A290 s-a oprit în cele din urmă la 225-40-R19, ceea ce echivalează cu o lățime a benzii de rulare de 225 mm, combinată cu un raport înălțime/lățime de 40% pentru pereții laterali și un diametru interior de 19 inci.

Un proiect inițiat în 2021

partnership Alpine A290 banner

Alpine 290β prefigurează viitorul vehicul pentru oraș Alpine A290 100% electric, care va fi dezvăluit în iunie 2024.

Cooperarea tehnică dintre Alpine și Michelin pentru A110 a început în 2012. Cooperarea privind A290 a început în 2021. „În acel moment, nu exista nimic concret”, spune Frédéric Brigaud, „dar eram capabili să lucrăm la briefing cu elementele pe care le aveam în formă virtuală.”

Ulterior, cele două entități au putut începe procesul de dezvoltare propriu-zis, inclusiv un program de testare comun pentru a evalua opțiunile de anvelope montate pe o mașină de laborator pregătitoare care prefigura viitorul model. Majoritatea acestor teste - care durează de obicei aproximativ o săptămână - au avut loc pe terenul de testare Michelin din Ladoux, lângă Clermont-Ferrand, Franța, unde poate fi reprodus un spectru larg de condiții, inclusiv o suprafață umedă cu o adâncime constantă a apei. Ultimul test comun a avut loc la începutul anului 2024, la sediul Indra din sudul Spaniei.

Datele obținute pe parcursul acestei bucle de dezvoltare sunt de neprețuite în stabilirea specificațiilor finale ale anvelopelor A290 înainte de prezentarea vehiculului către public, în iunie 2024.

(c) Regizor: Hervé CHERVY - Producător: DPPI MEDIA

Folosiți un browser web care nu este acceptat
Folosiți un browser care nu este acceptat de acest site, ceea ce înseamnă că este posibil ca unele funcții să nu se comporte corespunzător. Astfel, este posibil să apară comportamente ciudate când navigați. Utilizați sau actualizați/instalați unul din următoarele browsere pentru beneficia pe deplin de acest site web